Magazine of bedrijfsblad maken? Swaans is jouw creatieve
schrijvende kracht

Maak met ons je eigen magazine

4,9 sterren
rating op Google

1.200+

organisaties zichtbaarder en succesvoller gemaakt

Deze merken en organisaties kozen al voor ons:

Wij beloven jou:

  • in vier stappen een bedrijfsblad dat gelezen wordt
  • creatieve invalshoeken waarmee je je doelgroep verrast
  • aansprekende teksten die je lezers informeren
  • een enthousiast en ervaren team bladenmakers
  • content die je gemakkelijk inzet voor andere middelen

Je zoekt manieren om de interactie aan te gaan met je doelgroep en stakeholders. Contact te verdiepen. Betrokkenheid te vergroten. Een magazine doet dat. Hiermee geef je jouw (corporate, marketing- of hr-)verhalen een podium. En bied je waarde aan je lezer via nuttige of inspirerende artikelen.

Maak kennis met de bladenmakers van Swaans

Doorloop met ons team van ervaren schrijvers en makers alle fasen van de totstandkoming of restyling van je bedrijfsblad. Onze aanpak is gebaseerd op vier elementen. Je kunt ze allemaal volgen (dat adviseren we wel), maar als je ons liever alleen een magazine laat schrijven dan kan dat ook.

1. De do’s en don’ts van lezersonderzoek

Dus je gaat een magazine maken? Stop! Maken wat je zélf leuk vindt, zorgt voor bergen werkplezier. Maar vergeet de persoon aan de andere kant van de lijn niet: je lezer. Maak daarom pas op de plaats en onderzoek de behoeften van je doelgroep. En ontdek wat ze van je huidige blad vinden, als je dat hebt. Door een fase 0 toe te voegen aan je planning, ga je straks beter uit de startblokken en boek je meer resultaat. Bovendien heb je met een lezersonderzoek een stevig vertrekpunt én een stevige sparringpartner voor je onderbuik.

2. Make it workshop!

Een briljant idee ontstaat zelden achter je bureau. En een goede bladformule – het fundament onder je blad – maak je samen. Kies daarom wie je uit je eigen organisatie vraagt om met jou mee te denken over de bladformule. En laat ons jouw creatieve proces (bege)leiden. In een workshop gaan we aan de slag met jouw kernwaarden, jouw wensen en die van de lezer. Een workshop is een creatieve snelkookpan waarin we kernwaarden, jouw wensen en die van de lezer stoppen. Zo leggen we in korte tijd de basis voor je nieuwe magazine.

3. Bladformule als fundament

Alle inzichten en waardevolle ideeën uit de creatieve sessie, vertalen we naar een smakelijke bladformule. Dit is het fundament onder jouw magazine. Hierin staat onder meer het aantal pagina’s, de lengte van de tekst, de tone of voice, de schrijfvorm (denk: interview, reportage, column), de verschillende rubrieken, tekst-beeldverhouding, fotografie. Kortom: het blad krijgt een kop en een staart. Wij leveren een kant-en-klare bladformule en adviseren hoe je die intern presenteert.

4. Van plan tot print

Als de bladformule definitief is, begint het schrijfwerk. Jij hoeft alleen de briefings aan te leveren, inclusief contactgegevens, hoofdboodschap en andere succesfactoren. We gaan net zo gemakkelijk op pad voor een vox-pop als voor een diepte-interview of rondetafelgesprek. En informeren de fotograaf, schakelen met de vormgever en lezen de drukproef minutieus na. Alles voor een magazine waarin de betrokkenen zich herkennen, dat jouw verwachtingen meer dan matcht en de lezer verrast.

Deze vier stappen verzekeren jou van:

Een bruisend platform

Laat zien waar je als organisatie écht mee bezig bent: haal verhalen uit de breedte van je bedrijf naar boven.

Conversie en contact

Een goed magazine vergroot de betrokkenheid en maakt je 'top of de leestafel'. Speel jezelf in de kijker bij je doelgroep.

Eén toon en stijl

Overal en altijd hetzelfde gevoel. Jouw identiteit spreekt uit alle teksten.

Correcte teksten

De details zijn net zo belangrijk als de grote lijnen. Wij zorgen dat alles klopt als een bus en loopt als een trein.

Opvalkracht

Een blad valt op. En zichtbaarheid en attentiewaarde zijn de basis van succesvolle communicatie.

Proactief projectmanagement

Van wekelijkse update tot extra telefoontje als iets onduidelijk is. En de planning is onder controle.

Klaar voor een krachtig bedrijfsblad?

8

ervaren tekstschrijvers

19

jaar ervaring als bureau

1.273

tevreden klanten

25.000

geschreven woorden per dag

842

websiteprojecten

11

(online) interviews per dag

276

magazineproducties

252

AI-prompts per week

Enkele van onze projecten

Transvorm magazine

Bladenmaken als superpower

WonenBreburg magazine

Van voorwoord tot puzzel

Zin om met mij te brainstormen over jouw nieuwe magazine?

Neem contact met ons op Of lees alles over onze aanpak