Klantervaringen

Zo krijg jij een goed beeld van hoe wij ook voor jou van betekenis kunnen zijn.

Mirre de Greef – van der Loo

Business Development

Het resultaat is beter dan wanneer ik het zelf zou doen, daar kan ik op vertrouwen

Door het schrijven uit te besteden aan de tekstschrijvers van Swaans, weet ik dat het resultaat beter is dan wanneer ik het zelf zou doen. Swaans wil het grotere geheel zien én begrijpen. Dankzij daadkrachtig doorvragen zijn de teksten telkens to the point. En dat terwijl onze business niet standaard is; het vraagt kennis en kunde om de vertaalslag naar onze doelgroep te maken. En zo het vertrouwen van potentiële klanten te winnen. Wie eenmaal het sausje van Swaans heeft geproefd kan niet meer zonder.

Noortje van Tuijn

Marketingcoördinator

BTT logo

Dankzij Swaans is mijn workload sterk verminderd

De kwalitatieve content van Swaans versterkt de uitvoer van onze marketingstrategie. De tekstschrijvers begrijpen onze specifieke behoeften, spelen hierop in en brengen met de teksten voor ons magazine LEAD de kernwaarden, visie en expertise van BTT effectief over. Zo versterken ze onze merkidentiteit. Ze werken bovendien zelfstandig waardoor mijn workload sterk is verminderd sinds onze samenwerking.

Deniz Turan

Marketeer

Onderscheidend in de markt wat mij betreft

Consistentie, betrouwbaarheid en expertise. Dat zoek ik een tekstpartner. Bij Swaans kan ik rekenen op een team deskundige schrijvers met diverse specialisaties. Dat zorgt voor een brede kennisbasis. Swaans verdiept zich grondig in onze branche, gaat zelf op onderzoek uit om de materie eigen te maken en vertaalt dit in heldere, boeiende teksten die onze boodschap perfect overbrengen. In hun werkwijze hebben ze bovendien veel oog voor onze strategische doelstellingen; ze zorgen ervoor dat die door de tekst versterkt worden. Onderscheidend in de markt wat mij betreft.

Jojanneke van Opdorp Emmerzaal

Communicatieadviseur

Transparante werkwijze leidt tot kwalitatief hoogstaand resultaat

De teksten voor onze wervingsbrochures moeten inspireren en aanzetten tot actie: belangrijk dus om doelgroepgericht te schrijven. Swaans pakt dit professioneel aan. De schrijvers zijn goed ingelezen, vragen door en hebben daardoor kennis van zaken. Dat resulteert in een compleet en kwalitatief hoogstaand eindresultaat. Daarbij hanteren ze een transparante werkwijze, zijn ze altijd to the point en compleet. En niet te vergeten: snel. Kortom, de tekstschrijvers van Swaans ontzorgen. Precies wat ik zoek in een tekstpartner.

Frits van Lingen

Lean veranderconsultant

Professionele en kwalitatieve teksten met effect

Swaans is een fijne sparringpartner voor onze marketingteksten. In de samenwerking kunnen we rekenen op professionaliteit en kwaliteit. De tekstschrijvers stellen de vragen die nodig zijn om het doel van onze boodschap helder te krijgen. Ze luisteren, horen wat we zeggen en noteren wat wij voor ogen hebben in een pakkend verhaal. En zijn niet bang om dat met eigen ideeën te verrijken. Zo hebben we altijd scherpe LinkedIn-posts en blogs op onze site. Bovenal zijn ze onze vriendelijke reminder om onze communicatiestroom op gang te houden.

Ingrid de Jong

Projectleider

Een boodschap die ook door mensen buiten de sector begrepen wordt

Tekstschrijven is een vak apart. En je moet er de tijd voor kunnen nemen. Sinds Swaans veel vanonze teksten schrijft hebben mijn collega’s en ik meer ruimte om te focussen op de strategie en inhoud van ons werk. Bijkomend voordeel: omdat de tekstschrijvers net buiten onze bubbel staan, stellen ze kritische vragen en geven ze ons andere inzichten. Dat draagt bij aan een boodschap die door mensen binnen en buiten onze sector begrepen wordt. Swaans heeft veel respect voor de inhoud en snapt het redelijk complexe veld waarin we actief zijn. Ze zijn flexibel, denken mee en zijn merkbaar enthousiast over onze opdrachten.

Bram van den Hoogen

Marketing & Communications Manager

Nooit terughoudend om vragen te stellen

Als organisatie neig je nogal eens naar inhoudelijke focus, bijvoorbeeld bij projecten zoals een jaarverslag. Wijzelf vinden álles belangrijk, maar dat geldt natuurlijk niet voor onze lezers. Het team van Swaans onderzoekt, schrijft, denkt mee over de vorm en verliest gaandeweg nooit de lezer uit het oog. Ik ben heel blij met ons snelle schakelen en met het feit dat de schrijvers nooit terughoudend zijn om vragen te stellen. Want daardoor bereik je samen het beste resultaat.

Margo Schouten

Marketing & Media

Dit team snapt waar wij naartoe willen met onze content

We zijn nooit meer afhankelijk van één persoon die teksten schrijft, dat geeft rust en zekerheid. Maar het belangrijkste is dat dit team snapt waar wij naartoe willen met onze content. Er komt altijd een tekst die bewerkstelligt wat wij voor ogen hadden. Hij is bovendien kritisch bekeken vanuit het perspectief van de potentiële lezer. Zo weten we zeker dat de doelgroep onze boodschap goed begrijpt en ons verhaal overkomt. Verder is het contact gewoon heel prettig. Gezellig, goed en ook professioneel.

Hendrik-Jan van Engelen

Directeur

Sinds we zichtbaarder zijn, benaderen mensen ons voor informatie en advies

Sinds MCA Brabant dankzij branding en contentmarketing zichtbaarder is, krijgen we meer feedback vanuit het veld en benaderen mensen ons sneller voor informatie en advies. Precies wat we als netwerk- en lobbyorganisatie nodig hebben om verbinding te maken. Samenwerken met Swaans is bijzonder prettig, persoonlijk en professioneel. Er wordt met ons meegedacht over het grote geheel. Dat is waardevol en zorgt steeds voor mooie respons.

Birgit Tummers

Senior Marketeer Theater

Tekstschrijvers die meedenken vanaf de conceptfase

Deze tekstschrijvers kijken verder dan de tekst. Ze denken mee vanaf de conceptfase en zorgen daarna voor een creatieve en consistente doorvertaling in een toon die past bij onze doelgroep. Dat maakt dat een magazine volledig klopt en dat er balans is in én tussen de artikelen. Ik ben verrast door hun interviewskills, het werktempo en de kritische blik op kleine details en het grote geheel.

Nienke Rijnbeek

Bladmanager CZ Magazine

Een fijne samenwerking met een down to earth tekstbureau

Voor ons relatiemagazine maakt Swaans ingewikkelde onderwerpen uit de zorgverzekeringswereld begrijpelijk. Het team schrijft artikelen op B1-niveau. Ik heb één vaste contactpersoon, de tekstschrijvers werken zelfstandig en ik word als bladmanager wekelijks geüpdatet over de voortgang. Ik kan er daarnaast op vertrouwen dat de schrijvers CZ op een goede manier representeren, bijvoorbeeld wanneer ze interviews afnemen. Een fijne samenwerking met een down to earth tekstbureau.

Karin Kamminga-Krist

Project Marketeer

De tekstschrijvers in dit team hebben iets magisch

De tekstschrijvers in dit team hebben iets magisch: onze relaties voelen zich op hun gemak en delen graag hun verhaal. Wat ze vertellen verandert vervolgens in een waanzinnig leuk artikel. Knap hoe de tekstschrijvers het gevoel van de ondernemer in woorden vangen, zodanig dat het andere ondernemers ook inspireert. Voor mij als projectleider is het daarnaast fijn om erop te kunnen vertrouwen dat deadlines gehaald worden. Loopt iets anders dan verwacht? Dan is er direct overleg. Een geruststellende gedachte.

Martin Hoogerwaard

Contentmarketeer

Al vanaf de briefing denkt het team mee over het doel van de teksten

Al vanaf de briefing denkt het team mee over het doel van de teksten, dat houdt ook ons scherp. Swaans heeft zichzelf bovendien een spoedcursus vastgoedonderhoud gegeven, met als resultaat een frisse blik op onze materie, verrassende invalshoeken én respect voor ons jargon. Daarnaast is het tof dat we in één digitale projectomgeving samenwerken. Hierin kunnen onze beleidsmedewerkers direct feedback geven.

Suzanne van Gijzel

Communicatieadviseur

Het is prettig om te weten dat een belangrijke opdracht in goede handen is

Het doel van onze website is onder andere om burgers te informeren, dus deze teksten moeten voor een grote en diverse doelgroep duidelijk zijn. In korte tijd hebben de tekstschrijvers onze materie doorgrond en de vertaalslag naar de doelgroep gemaakt. Voordat ze begonnen met schrijven, stelden ze de juiste vragen. We ontvingen vervolgens een strakke, transparante planning voor het complete traject. Daar werd ik heel blij van. Het voelt erg prettig om te weten dat een belangrijke opdracht in goede handen is.

Kim de Kort

Hoofd Communicatie en Marketing

Meer sollicitanten en collega's die trots zijn op hun functie

Sinds onze vacatureteksten vernieuwd zijn, krijgen we meer sollicitanten. De teksten zijn een goede doorvertaling van gesprekken die de schrijver heeft gehad met medewerkers. Ook geven ze het juiste gevoel van ons werk en de organisatie weer. We krijgen sollicitanten die echt een bijdrage willen leveren aan onze maatschappelijke taak. Mooie bijvangst is dat bestaande collega’s hernieuwd trots zijn op hun functie, nu ze heel concreet lezen hoe ze van betekenis zijn in hun rol.

Aniek Verhoeven

Manager Development & Alumni Relations

Een partner die altijd ruimte voor ons maakt

Het is fijn dat we een betrouwbare partner hebben die altijd ruimte maakt om verhalen voor ons te schrijven. Dat én het vermogen om onderwerpen door de bril van onze lezers te bekijken, maakt onze samenwerking met Swaans heel waardevol.

Arjan Geurtsen

Manager Positionering en Innovatie

Samen werken we aan het merk Asito

Uiteraard moeten tekstschrijvers hun vak verstaan, maar een ‘zachte match’ is voor ons misschien nog wel belangrijker: begrijpen we elkaar en voelen we elkaar aan? De schrijvers van Swaans zijn flexibel, begrijpen ons én werken constructief samen met onze andere partners, bijvoorbeeld aan de tone of voice en onze corporate story. In een prettig ecosysteem werken we samen aan het merk Asito.

Estelle Faivre

Recruitment Marketeer

Een groot recruitmentproject dat gestroomlijnd en creatief is ingevuld

Een groot aantal vacatureteksten die uniek zijn én tegelijk hetzelfde voelen, plus een bijpassende schrijfwijzer. Dat hadden we nodig voor onze werken-bij-website. Het team van Swaans heeft een gestroomlijnde projectaanpak opgetuigd. Daarna hebben de schrijvers alle teksten optimaal doelgroepgericht en formulespecifiek gemaakt. De persoonlijke betrokkenheid, de creativiteit en hoe er met ons is meegedacht, dat is allemaal heel waardevol. Zo kom je samen tot het beste resultaat.

Anniek Schaap

Communicatiemanager

Creatieve keuzes maken ons mooie verhaal nóg krachtiger

Swaans heeft ons geholpen bij het schrijven van ons jubileumboek. Een creatieve blik van buitenaf leidde tot keuzes die ons mooie verhaal nóg krachtiger en duidelijker overbrengen. Het boek brengt bij veel mensen een glimlach op het gezicht en geeft een gevoel van trots: ‘Hé, hier doen wij ook aan mee!’